화학공학 전문가 양성
아주대학교 화학공학과

학과공지

[학사] [대학원] 2023-1학기 재학생 및 수료생 등록금 납부 안내

2023학년도 1학기 재학생 및 수료생 등록금 납부 안내


2023학년도 1학기 재학생 및 수료생 등록 관련 사항을 다음과 같이 안내드립니다.


  가. 재학생(수료생) 등록일정


구분

등록기간 

 고지서출력기간 

등록연기신청

2023.01.18.() ~ 03.31.()

-

본등록

2023.02.20.() ~ 02.24.()

2023.02.14.() ~ 02.24.()

추가등록(1)

2023.03.02.() ~ 03.03.()

좌동

추가등록(2)

2023.03.20.() ~ 03.24.()

좌동

구제등록(1)

2023.04.04.() ~ 04.06.()

좌동

구제등록(2)

2023.04.24.() ~ 04.26.()

좌동



 

  나. 2023학년도 등록금 책정금액                                          (단위: 원)


 계열

수업료(재학생)

연구등록비(수료생)

학적유지비(수료생)

공학계열

6,584,000

328,000

197,000

이학계열

5,684,000

284,000

170,000

인문사회계열

4,943,000

247,000

148,000

약학계열

7,120,000

356,000

213,000

의학계열

7,664,000

383,000

229,000

금융공학과

6,199,000

309,000

185,000


 

  다. 등록금 납부 방법

    1) 등록금 고지서 및 납부확인서, 등록금 납부연기 신청 방법 


포털시스템로그인    

     

학사 
서비스
    

     

장학/등록

    

     

등록금고지서
    

     

출력 클릭
등록금납부확인서
등록금납부연기신청
신청 클릭    


    2) 납부 방법: 국민은행 전국지점 및 계좌 이체(개인별 가상계좌로 납부, 신용카드 불가)

    3) 납부시간: 09:30 ~ 16:30 (은행 영업시간 내)

      * 본등록 기간 중 등록금 납부가 불가할 경우 등록금납부연기 신청 필요

      * 등록금납부확인서는 등록금 납부 다음날부터 출력 가능

 

  라. 재학생 등록금 납부 시 주요 유의사항

    - 수납금액이 0원인 경우에도 반드시 국민은행에 고지서를 제출하여 등록 필요

    - 초과학기자(석사/박사 5학기, 통합 9학기 이상인 자)의 경우 수강정정 이후 등록금이 확정되므로 추가등록(2차)(2023.03.20.이후)부터 등록금 납부 가능

    - 재입학생은 재학생 본등록 기간 중 등록금 납부 가능(해당기간에 등록금을 납부하지 않을 시 재입학이 취소될 수 있음)

    - 연구인건비 지급 대상자의 경우 반드시 본등록 기간 중 등록금 납부가 필요할 수 있으므로 참여과제 정보를 반드시 확인해야함

 

  마. 수료생 등록금 납부 시 주요 유의사항

    1) 수료생 등록 구분                                             

입학연도     

학적유지비(수업료3%)     

연구등록비(수업료5%)     

2007학년도 이전 입학생     

-     

학위취득학기에 납부     

2008~2013학년도 입학생   

수료 후 학위취득 직전학기까지 매학기 납부     

학위취득학기에 납부     

2014학년도 이후 입학생     

    

-     

수료 후 학위취득 직전학기까지 매학기 납부


      * 수료생 중 2008~2013학년도 입학자가 연구등록 신청을 하지 않는 경우 학적유지등록 고지서가 자동 생성되며, 학위취득학기에 연구등록을 신청해야함

    2) 연구등록 신청기간(2013학년도 이전 입학자 중 연구등록 사유(졸업) 발생자)

      - 1차 신청기간: 2023.01.18.() ~ 02.06.()

      - 2차 신청기간: 2023.02.28.() ~ 03.10.()

    * 연구등록 신청 기간 중 시스템 상으로 연구등록이 불가한 경우 이메일로 신청 가능(grad@ajou.ac.kr)

    3) 수료생의 경우 연구등록↔학적유지 간 변경은 수업일수 1/2선까지만 가능 (2023.04.26.())

    4) 편입생의 경우“학번”을 기준으로 입학연도를 산출(예: 2014 전기 편입생의 학번이 201300000일 경우 2013년도 기준을 따름)

    5) 수료생 중 학점을 수강하는 경우 재학생과 동일하게 등록금을 납부

 

  바. 협조요청사항: 단과대학 및 학과 차원의 안내 요청 

    1) 연구인건비 지급 대상자의 경우 반드시 본등록 기간 중 등록금 납부가 필요할 수 있으므로 확인해야함

    2) 수료생(2008~2013학년도 입학자) 중 2022학년도 2학기에 졸업논문 제출 예정인 자는 반드시 연구등록을 신청해야함 

    3) 학위청구논문 제출 희망자 중 청구논문 제출자격 기한초과자의 경우 반드시 학위청구논문 제출자격 회복신청서를 제출해야함

    4) 수료생 중 장학생(TA 등) 및 전문연구요원에 해당하는 자는 연구등록금을 납부하도록 안내

    5) 한국장학재단 학자금대출은 4월/10월 중순 이후 불가하므로 반드시 구제등록(1차)까지 대출 신청 및 실행 처리 필요


붙임  1. 2023학년도 1학기 재학생 등록금 납부 안내문(학생용) 국·영문 각 1부.

         2. 2023학년도 1학기 수료생 등록금 납부 안내문(학생용) 국·영문 각 1부.




Registration for Students

who have completed all required courses for Spring, 2023

(Research Registration / School register maintenance registration)



This is notice is intended for those who have completed all required courses.

 ※ Those who will graduate in August 2023 MUST register the research registration. If not, they are not able to satisfy the qualification of graduation.

 ※ Among completed students, those who have been awarded scholarship(TA etc) MUST pay ‘Research Registration’, NOT ’School register maintenance registration fee‘


1. Subject


Admission Year

School register maintenance registration 

(3% of the tuition fee)

Research Registration

(5% of the tuition fee)

before 2008

-

Register for research in the last semester that scheduled to receive the degree

from 2008 

to 2013

After completion of degree course, pay for school register maintenance every semester until the acquisition of a degree

Register for research in the last semester that scheduled to receive the degree

after 2014

-

After completion of degree course, register every semester until the acquisition of a degree


 - Students for ‘Research registration’ & ‘School register maintenance registration’ are classified according to the admission year and the purpose of registration.

 - The Fee for ‘Research registration’ & ‘School register maintenance registration’ is not a subject for scholarship. 

 - Among completed students who entered from 2008 to 2013, students who do not apply for research registration during the designated period for research registration can get the register maintenance bill automatically.

 

2. Research Registration

 a. Subject: Those who have a reason to register the research registration(Graduation etc) among studetns who entered in and before 2013

 * Students who entered in and after 2014 can get the register maintenance bill automatically.

 Those who lost the qualification for submitting thesis for degree due to excess of expiration date(for 6 years in Master's course, for 10 years in Doctorate and Integrated courses after entering school) can't apply for research registration using the portal website. In that case, students should apply for restoration of qualifications for submitting thesis degree within the designated period(Refer to the Graduate School website Notice). And then and Research Registration bill will be printed.

  b. Period for apply Research registration


  1st Round: 2023.01.18.(Wed) ~ 02.06.(Mon)

  2nd Round: 2023.02.28.(Tue) ~ 03.10.(Fri)



  c. How to apply


Sign in

Ajou Portal System

Academic

Affiars

Information

scholarship/

registration

application for Research Registration

click Apply


  d. notice

 - In case that above schedule has a time conflict with tuition payment schedule, it might be impossible to apply for the research registration by portal system. Please apply for the research registration via email(grad@ajou.ac.kr) with student ID number and full name.

 - After students apply for the Research registration, students must need to check if the Research registration bill(NOT School register maintenance registration) is printed out.


3. Registration Schedule


Classification

period for tuition fee payment

period for printing out tuition bill

Application for postponing payment

2023.01.18. ~ 03.31.

-

Registration(Regular)

2023.02.20. ~ 02.24.

2023.02.14. ~ 02.24.

Additional Registration(1st)

2023.03.02. ~ 03.03.

2023.03.02. ~ 03.03.

Additional Registration(2nd)

2023.03.20. ~ 03.24.

2023.03.20. ~ 03.24.

Final

Registration(1st)

2023.04.04. ~ 04.06.

2023.04.04. ~ 04.06.


 ※ If students want to pay the additional registration period, please apply the postponing application through AIMS system.

 ※ Those who have been paid the research stipend must check your research stipend payment standard, and whether need to pay the tuition fee in “Regular” registration period“


4. How to print out the tuition bill and postponing payment


Sign in

Ajou Portal System

Academic

Affiars

Information

scholarship/

registration

print out tuition fee invoice

click Print

print out confirmation of tuition fee payment

postponement application for tuition payment

click Apply


 - If you hard to access the system, You can print out the bill into the link below

 ▶ Print out Tuition Bill ☞ [CLICK]

 ▶ Print out Confirmation of Tuition Payment ☞ [CLICK]

 Students are able to confirmation of payment the day after payment.

5. How to pay

 a. Through all Branches of KB bank or Internet (Online) Banking system (Not available with credit card)

 b. Can transfer the fee to Virtual Account that printed on the tuition bill only during the Bank working hours (09:30 ~ 16:30)

 c. In case that the tuition is KRW 0, students need to submit the bill to the KBbank for your registration.

 d. Students need to apply for postponing their tuition payment in case that could not pay their tuition in regular registration period.


6. Fee of Academic year 2023 (unit : KRW)


 Division

Tuition(Enrolled)

Research Registration (Completed)

Register Maintenance (Completed)

Engineering

6,576,000

328,000

197,000

Natural Science

5,684,000

284,000

170,000

Humanities &

Social Science

4,943,000

247,000

148,000

Pharmacy

7,120,000

356,000

213,000

Medical Science

7,664,000

383,000

229,000

Financial

Engineering

6,199,000

309,000

185,000


 ** Those who have classes with credits need to pay the tuition fee as a Enrolled students


7. NOTICE

  a. In case that it might be impossible to apply for the research registration by portal system via email

 1) email : grad@ajou.ac.kr (only can be applied during the designate period)

 2) email title: “2023-1 Research Registration Application-Student ID number and Full Name”

 b. Registration change

 1) In case of mistaken payment(registration), students can apply for change of registration between Research Registration and School Register Maintenance Registration until 1/2 of class days(April 26th 2023) for the Fall semester.

 2) If students have the reason for change of registration, please contact the office of Graduate school (grad@ajou.ac.kr) by email.

 - In the e-mail, these contents should be included : ① Name / ② Student ID No. / ③ How to change (from Research registration to School register maintenance registration OR from School Register Maintenance Registration to Research Registration) / The reason of change for registration)

 c. The Schedule for the payment is subject to be change.




The Office of Graduate School, AJOU